Facebook to znana platforma społecznościowa, która zrzesza miliony użytkowników na całym świecie. Większość osób posiada na niej swój profil osobisty, jednak obecnie firmy zdają sobie sprawę z tego, jak ważnym czynnikiem, który może mieć wpływ na aspekty takie jak rozpoznawalność marki czy zwiększenie sprzedaży towarów lub usług, a także dotarcie do potencjalnych klientów, jest odpowiednie prowadzenie mediów społecznościowych. Z tego powodu, jeżeli Twój biznes jeszcze nie ma profilu firmowego na Facebooku, powinnaś jak najszybciej naprawić ten błąd i stworzyć takie konto. Jak założyć konto firmowe na Facebooku? Podpowiadamy.
Dlaczego warto założyć profil firmowy na Facebooku? Jakie korzyści gwarantuje konto na Facebooku?
Konto biznesowe na Facebooku otwiera przed właścicielami zarówno dużych, jak i niewielkich firm wiele możliwości marketingowych. Dodatkowo mogą oni skorzystać z bogatej oferty analitycznej serwisu, a dla wielu firm statystyki, które udostępnia Facebook, mogą być istotnym elementem uwzględnianym podczas tworzenia grupy docelowej czy strategii marketingowej. Na platformie tej znajdziemy statystyki dotyczące naszego profilu, które obejmują m.in. parametry takie jak wiek i płeć naszej grupy docelowej. Będziemy mogli również poznać trendy, jakie panują wśród naszych potencjalnych klientów.
Zwykle istotnym aspektem, dla którego wiele osób decyduje się na założenie fanpage firmowego na Facebooku, jest możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych. Jest to działanie marketingowe, które z jednej strony nie jest zbyt kosztowne, z drugiej z kolei pozwala nam dotrzeć z z reklamami naszych produktów lub usług do zainteresowanej naszą ofertą grupy docelowej. Dodatkowo na fanpage’u firmowym możemy mieć nieograniczoną liczbę obserwujących, a w przypadku konta prywatnego obowiązuje limit w postaci 5000 znajomych.
Czy trzeba stworzyć konto prywatne, aby założyć fanpage firmy na Facebooku?
Facebook daje wiele możliwości biznesowych użytkownikom kont firmowych na tej platformie. Żeby założyć konto firmowe na Facebooku, najpierw należy mieć konto prywatne. Dlatego jeżeli jeszcze do tej pory nie mieliśmy profilu osobistego na tej platformie, wówczas musimy go założyć. Konto osobiste jest potrzebne do weryfikacji naszej tożsamości, dzięki czemu użytkownicy tego serwisu będą mieli pewną gwarancję autentyczności naszego fanpage’a. Z tego powodu, zanim zaczniemy proces zakładania strony firmowej na Facebooku, warto sprawdzić, czy wszelkie dane na naszym prywatnym koncie są prawdziwe.
Jak założyć konto firmowe na Facebooku. Jak założyć stronę firmową na Facebooku krok po kroku?
Firmowe konto na Facebooku można stworzyć na tej platformie bezpłatnie. Należy jednak posiadać na niej już swój profil prywatny. Nie musimy się jednak obawiać, ponieważ żaden z obserwujących fanpage firmowy, nie będzie wiedział, kto jest jego właścicielem, ponieważ wszelkie posty publikowane są pod szyldem danej marki, a nie konkretnego użytkownika prywatnego. Jak więc stworzyć stronę firmową na Facebooku krok po kroku?
Pierwszym krokiem jest wejście w kreator Facebooka i wybranie kategorii strony. Pojawi się wówczas rozwijana lista, w której należy wybrać branżę, uzupełnić nazwę profilu i zaakceptować regulamin. Do wyboru mamy Kategorie takie jak:
- lokalny biznes lub miejsce,
- firma, organizacja lub instytucja,
- marka lub produkt,
- artysta, zespół, osoba publiczna,
- rozrywka.
W zakładce „utwórz stronę”, należy podać nazwę strony, pod którą konto firmowe będzie wyświetlało się użytkownikom. Należy pamiętać, że nazwa ta powinna budować rozpoznawalność i świadomość marki, lecz jednocześnie być akceptowalna przez Facebooka. Typ kategorii z kolei z łatwością będziemy mogli zmienić nawet już po utworzeniu fanpage firmowego.
Następnie możemy uzupełnić opis strony. Warto umieścić tu podstawowe informacje uwzględniające to czego dotyczy fanpage i dla kogo jest przeznaczony. Dobrze, jeżeli będzie on zachęcający, ponieważ jest widoczny przez innych użytkowników tej platformy. Następnie podajemy adres strony firmowej, czyli www firmy. Ten parametr warto dobrze wcześniej przemyśleć, ponieważ po jego zaakceptowaniu, możemy mieć problem ze zmianą adresu URL. Następnie warto dodać zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, chociaż te elementy, podobnie jak dane dotyczące lokalizacji, możemy uzupełnić później.
Jakie dane warto uzupełnić, zakładając stronę firmową na Facebooku?
Podstawowe informacje dotyczące swojej firmy na Facebooku, warto umieścić już w momencie tworzenia strony firmy na tej platformie. Jednak pewne informacje można uzupełnić później lub je zmienić. Pamiętajmy, że im dokładniej i bardziej szczegółowo wypełnimy nasz profil, tym większe prawdopodobieństwo, że trafi do nas sporo nowych klientów. Dlatego tworząc swój fanpage, warto więc uzupełnić również dane takie jak:
- adres internetowy firmy, czyli link do strony internetowej przedsiębiorstwa
- kontakt – adres e-mail, telefon lub przycisk umożliwiający wysłanie wiadomości przez messengera,
- odnośniki do profili na innych social mediach,
- adres firmy,
- godziny otwarcia firmy.
Wszelkie te dane można uzupełnić, tworząc fanpage firmowy lub nieco później, wchodząc w ustawienia, a następnie przechodząc do zakładki „informacje o stronie” i uzupełniając zaproponowane tam pola. Pamiętajmy, że uzupełnienie zwłaszcza pól kontaktowych pozwala nam dotrzeć do nowych klientów, a przede wszystkim umożliwia im skontaktowanie się z naszą firmą. W karcie informacyjnej administrator może zarządzać także danymi związanymi z lokalizacją firmy. Dlatego, jeżeli po pewnym czasie zmienimy siedzibę, bez problemu będzie można te informacje zmienić i warto uczynić to jak najszybciej.
Jak założyć konto firmowe na fb? Logo firmy i zdjęcie w tle
Zakładając Facebooka dla firm, warto zadbać również o wizualną część swojej strony. Należy zastanowić się nad tym, jakie zdjęcie w tle przyciągnie preferowaną grupę odbiorców strony na tym portalu. Z tego powodu, zakładając profil firmowy na Facebooku, warto zadbać o umieszczenie zdjęcia profilowego, czyli loga firmy, a także ciekawego zdjęcia w tle. Może być to na przykład grafika z zakresem usług czy najnowszymi produktami, a także ogólną ofertą firmy. Żeby zdjęcia te wyglądały dobrze, powinny mieć określone wymiary. W przypadku fotografii profilowych, czyli na przykład loga marki, najlepiej postawić na zdjęcie kwadratowe o wymiarach 340 na 340 pikseli. Zdjęcie w tle z kolei musi być prostokątem o wymiarach 1640 na 624 pikseli. Ze względu na to, że może się ono nieco inaczej wyświetlać na smartfonach, warto zadbać o to, aby najważniejsze informacje, które są umieszczone na takiej grafice, znajdowały się dokładnie w jej centralnej części.
Jak powinno wyglądać prowadzenie strony firmowej?
Odpowiednia moderacja strony obejmuje między innymi szybki kontakt z klientami, obsługę menedżera firmy, a także opracowywanie i dodawanie postów. Jak powinno wyglądać prowadzenie strony firmowej? Przede wszystkim należy dodawać posty regularnie. Jednak ze względu na to, że powinny być one ciekawe, w sytuacji kiedy nie mamy dużo materiału do publikacji, możemy zdecydować się na przykład na tworzenie grafik, rolek czy tekstów raz lub dwa razy w tygodniu. W każdym takim poście powinniśmy również zachęcić potencjalnych odbiorców do interakcji, a więc komentowania i lajkowania, a także udostępnień.
Prowadzenie profilu firmowego nie jest łatwym zadaniem, ponieważ publikowane posty powinny być różnorodne. Oznacza to, że na takiej stronie klienci powinni znaleźć zarówno edukacyjne treści dotyczące na przykład procesu powstawania produktów, ich zalet czy zastosowania, ale też wydarzenia z życia firmy, raporty, statystyki, konkursy czy informacje o prowadzonych szkoleniach lub wydarzeniach. Im bardziej różnorodne treści i ciekawe z punktu widzenia odbiorcy publikujemy, tym na większe zaangażowanie możemy liczyć, a więc również na to, że zyskamy nowych klientów, którzy widząc interakcje swoich znajomych, trafią na nasz profil firmowy.
Kto powinien moderować konto firmowe na fb i jak prowadzić firmowy fanpage?
Prowadzenie strony twojej firmy na Facebooku możesz powierzyć swoim pracownikom, agencji marketingowej, freelancerom zajmującym się moderacją na platformie Facebook lub samodzielnie założyć i prowadzić firmową stronę na Facebooku. Musisz więc zastanowić się, czy poradzisz sobie z moderacją profilu marki na Facebooku, będziesz wiedziała, jak pisać i promować posty, utrzymywać kontakt z klientami, a także, jak korzystać z managera firm czy Facebook Ads. Żeby dowiedzieć się, jak promować swój fanpage I dobrze prowadzić marketing swojej firmy, możesz uczestniczyć w szkoleniach lub warsztatach dotyczących tego zagadnienia, lub uczyć się na własnych błędach.
Zakładasz sociale dla swojej firmy? Sprawdź:
Czy warto prowadzić Instagrama swojej firmy oraz czy LinkedIn to dobry kanał komunikacji dla Twojej marki.