Jak założyć i prowadzić profil firmy na LinkedIn?

Jak założyć i prowadzić profil firmy na LinkedIn?

W artykule przeczytasz

LinkedIn to jedna z największych w sieci społeczności profesjonalistów z całego świata, z której korzysta kilkaset milionów użytkowników, z czego ponad 5 milionów w samej Polsce. Posiadanie konta zarówno osobistego, jak i firmowego na tej platformie może przynieść nam wiele korzyści. Z tego powodu założenie profilu firmowego na LinkedIn to obecnie must have dla każdego przedsiębiorstwa, które prowadzi swoje działania w mediach społecznościowych za pośrednictwem tej platformy. Za jej pośrednictwem możemy informować o nowościach w firmie, promować markę, tym samym zwiększając jej sprzedaż, ale także szukać partnerów biznesowych czy kandydatów do pracy. Jak więc założyć konto na LinkedIn, a następnie prawidłowo je prowadzić? Podpowiadamy.

Dlaczego warto założyć stronę firmową na LinkedIn?

Obecnie coraz więcej firm, które do tej pory nie funkcjonowały w sieci, zdaje sobie sprawę z tego, jak istotnym elementem ich strategii marketingowej i budowania świadomości marki są działania prowadzone w mediach społecznościowych. Wśród platform, z których korzystają profesjonaliści, a więc nasi potencjalni partnerzy biznesowi, od lat prym wiedzie LinkedIn. Jest to serwis, który zrzesza specjalistów skupiających się wokół dużą firm, ale też poszukujących informacji, ofert pracy czy potencjalnych pracowników. 

LinkedIn podobnie jak inne serwisy w mediach społecznościowych oferuje możliwość utworzenia zarówno konta prywatnego, jak i konta firmowego. Z tego powodu może być świetnym miejscem do budowania zarówno marki osobistej, jak i firmowej. Obecnie firmy, które umiejętnie prowadzą swoje działania marketingowe za pośrednictwem platformy LinkedIn skutecznie realizują swoje cele biznesowe, do których zalicza się m.in. budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, zwiększenie sprzedaży czy informowanie szerszego grona o nowych produktach lub usługach.

Jakie korzyści daje konto firmowe na LinkedIn? Czym różni się profil firmy na LinkedIn od profilu osobistego?

Linkedin to platforma, która służy przede wszystkim do budowania relacji biznesowo-zawodowych, a za jej pośrednictwem można promować zarówno swoją markę osobistą, jak i duży biznes. Wielu użytkowników LinkedIn zajmujących istotne stanowiska w dużych korporacjach posiada tu swoje profile osobiste, za pośrednictwem których szuka potencjalnych partnerów biznesowych czy kandydatów do pracy. Komunikacja na kontach firmowych z kolei zazwyczaj skupia się na promowaniu marki, dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem zawodowym i ewentualnie nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. 

Warto potraktować profil firmowy na LinkedIn jako e-wizytówkę biznesu, którą będzie mógł zobaczyć każdy użytkownik, nie tylko z Polski, ale i całego świata. Jeśli będzie on odpowiednio prowadzony, wówczas uda nam się zwiększyć wiarygodność marki, zapewnić sobie lepszą pozycję w Google i zdobyć nowych klientów. Wśród korzyści, jakie daje konto firmowe na LinkedIn można wymienić: 

  • możliwość dzielenia się wydarzeniami z życia firmy,
  • możliwość nawiązania kontaktu z osobami z branży, w tym podjęcie współpracy z influencerami,
  • kreowanie pozycji eksperta w konkretnej dziedzinie, 
  • nawiązywanie kontaktów biznesowych,
  • możliwość zbudowania świadomości marki,
  • kierowanie reklam do konkretnych grup odbiorców.

 

Członkowie LinkedIn posiadają tu zarówno konto osobiste jak i firmowe. Jak sama nazwa wskazuje, profil prywatny prowadzony jest przez jednego, konkretnego użytkownika, który tworzy swoją sieć kontaktów i publikuje wpisy, które mają go wyróżnić jak eksperta w branży. LinkedIn to profesjonalna sieć. Dlatego najczęściej profile osobiste prowadzą tutaj specjaliści zajmująca wyższe stanowiska, a więc managerowie, właściciele firm czy kierownicy. Jest tu również wielu rekruterów oraz innych specjalistów, którzy chcą poszerzać sieć swoich kontaktów, szukają pracy lub planują dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Strona firmy na LinkedIn z kolei powinna zawierać podstawowe informacje o profilu i zakresie działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Może informować o jego wydarzeniach z życia, sukcesach, zdobytych nagrodach, nowych produktach i usługach czy poszukiwaniu pracowników. Jej działania na LinkedIn powinny być przemyślane, a wszelkie grafiki czy zdjęcia w tle dopasowane do identyfikacji wizualnej firmy prowadzonej w innych mediach, a także offline.

Jak założyć profil firmowy na LinkedIn krok po kroku?

LinkedIn oferuje wiele korzyści przedsiębiorstwom. Z tego powodu, coraz więcej osób decyduje się prowadzić konto firmowe na tej platformie. Jak jednak stworzyć profil organizacji w tym medium i krok po kroku założyć stronę na LinkedIn? Założenie konta firmowego na LinkedIn jest proste. Należy mieć jednak świadomość, że profil firmowy tworzony jest za pośrednictwem konta osobistego, ponieważ jest ono wymagane podczas konfiguracji. Dodatkowo zgodnie z regulaminem tej platformy, profil osobisty powinien należeć do właściciela firmy i powinien on działać w serwisie od co najmniej 7 dni. 

Mając prywatny profil na LinkedIn, należy wejść do strony głównej i w menu wybrać opcję: produkty, a następnie: stwórz stronę firmową. Teraz musimy wybrać rodzaj strony, jaką chcemy założyć. Do wyboru mamy: firmę, stronę marki czy instytucji edukacyjnej. W kolejnym kroku należy podać nazwę firmy oraz stworzyć jej skrócony link. Krótki adres URL ułatwi poszukiwanie naszego przedsiębiorstwa innym użytkownikom. Następnie w swoim Company Page należy uzupełnić adres URL witryny internetowej firmy, określić jej wielkość i charakter oraz dodać ewentualny opis.

W ten sposób stworzyliśmy profil organizacji lub firmy w najbardziej podstawowej wersji. Strona firmowa na LinkedIn umożliwia jednak umieszczenie w tym miejscu znacznie więcej informacji, które mogą być przydatne dla naszych potencjalnych klientów lub partnerów. Dlatego na tym etapie warto zadbać o uzupełnienie zdjęcia w tle, które powinno być spójne z identyfikacją wizualną naszej marki. Wiele firm wykorzystuje je również, by przedstawić swoją ofertę, a więc umieszcza w tym miejscu zakres swojej działalności czy aktualne promocje. 

Na tym etapie pozostaje nam uzupełnić jeszcze kilka pól. Wśród nich można wymienić: informacje o stronie, przyciski CTA, które mogą kierować na przykład obserwujących profil do naszej witryny, lokalizację, hasztagi, polecane grupy i informacje ogólne.

Warto wszystkie te elementy odpowiednio uzupełnić, aby zwiększyć widoczność swojego profilu w wynikach wyszukiwania i zachęcić potencjalnych odbiorców do tego, by zapoznali się z ofertą przedsiębiorstwa. Szczególnie istotne jest to, by odpowiednio zaprogramować przyciski CTA, aby prowadziły do naszej witryny internetowej, formularza kontaktowego czy newslettera. Informacje ogólne to często pomijana sekcja, która jednak umożliwia nam znaczne poszerzenie opisu firmy i jej działalności, ponieważ możemy tutaj wykorzystać nawet 2000 znaków. Warto więc w tym miejscu określić obszary biznesowe, w jakich się poruszamy, czym zajmuje się firma czy jakie daje możliwości biznesowe. Z kolei chcąc pozyskać również klientów zagranicznych, warto pewne informacje umieścić w dodatkowej wersji językowej. Ważne jest jednak, by tłumaczenia były wysokiej jakości.

Rodzaje stron firmowych na LinkedIn

LinkedIn umożliwia właścicielom firm stworzenie trzech typów kont firmowych. Wśród nich wyróżnia się:

  • stronę firmową (LinkedIn Page) –  jest to podstawowy rodzaj profilu na tej platformie. W takim przypadku określa się rodzaj firmy oraz informacje na temat firmy takie jak: opis działalności, liczba pracowników, dane kontaktowe, powiązane grupy czy hasztagi. Taki profil swojej firmy mogą stworzyć zarówno przedsiębiorstwa, jak i organizacje non profit, a także uczelnie. Taka strona posiada swój unikalny adres URL, który określamy podczas jej zakładania. Może być źródłem informacji o kulturze, strategii, aktualnościach i działaniach poszczególnych przedsiębiorstw.
  • stronę marki (Showcase Page) – to świetna opcja dla firm, które posiadają wiele różnych filii, na przykład w kilku miastach, dzięki czemu można powiązać profile poszczególnych mniejszych filii ze sobą. Ta opcja ma zastosowanie również, jeżeli w ramach jednej firmy działa kilka marek.
  • stronę powiązaną (Affiliated Page) – jest to zdecydowanie najrzadziej wykorzystywana opcja na LinkedIn. Stosowana jest w przypadku przejęcia lub połączenia dwóch organizacji bądź wykupienia ich na takich zasadach, w których nadal funkcjonują jako niezależne podmioty.

Elementy profesjonalnego profilu na LinkedIn

LinkedIn dla firm, czyli Company Page pozwala na umieszczenie na profilu przedsiębiorstwa wielu informacji. Wyróżnia się jednak pewne elementy profesjonalnego profilu, które muszą znaleźć się na takim koncie. Wśród nich można wymienić:

  • dane dotyczące firmy (nazwa, zakres działalności, branża, liczba pracowników, rodzaj firmy),
  • zdjęcie profilowe (np. logo) i zdjęcie w tle (np. hasło ze sloganem),
  • adres URL strony internetowej firmy,
  • nagłówek,
  • opis firmy,
  • hasztagi.

Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

LinedIn daje wiele możliwości dotarcia do klientów biznesowych czy potencjalnych pracowników. Z tego powodu warto najpierw zastanowić się, w jakim celu chcemy wykorzystywać tę platformę i dopasować prowadzone na niej działania do swoich oczekiwań. Pamiętajmy, że obserwatorzy profilów na LinkedIn chcą na tej platformie docierać do wiadomości z branży, aktualności i ciekawostek. Z tego powodu, planując strategię marketingową, warto uwzględnić te elementy. Pamiętajmy, że posty na LinkedIn powinny być ciekawe i wzbudzać zainteresowanie użytkowników tej platformy. Jednocześnie jeżeli są zbyt długie, musimy liczyć się, z tym że wiele osób pominie je i nie zapozna się z informacjami, które chcemy im przekazać. Co więcej, LinkedIn w przypadku postów odsyłających do innych portali, często obniża ich zasięg.

Czego nie robić na LinkedIn? Przede wszystkim należy unikać nachalnych reklamowych postów, które nie wnoszą żadnej wartości merytorycznej. Najlepiej umieszczać co najmniej 4-5 wpisów tygodniowo o średniej długości treści, ponieważ zbyt krótkie notki również nie mają sensu. Pamiętajmy także że LinkedIn to nie portal z ogłoszeniami. Dlatego wszelkie posty sprzedażowe powinny być zamieszczone w taki sposób, aby nie były nachalne.

Jakie treści publikować na LinkedIn? Wpisy umieszczane na tej platformie powinny być dopasowane do strategii komunikacji, jaką przyjęliśmy również w innych mediach społecznościowych. Warto zastanowić się więc, kto jest naszym odbiorcą, co chcemy mu przekazać i jaką korzyść osiągnąć. Zadbajmy również o stronę wizualną naszych wpisów. Warto więc umieszczać nie tylko informacje w formie tekstu, ale także ikonografik, zdjęć czy filmów. Pamiętajmy, że oprócz linków i tekstów, możemy dodawać też zdjęcia, na przykład z bieżących wydarzeń w życiu firmy, gali rozdania nagród czy targów, ale również zawierające hasła promocyjne, cytaty, czy statystyki. 

Ze względu na to, że obecnie w większości w mediach społecznościowych format wideo jest niezwykle popularny, również na LinkedIn warto go wykorzystywać, prowadząc profil firmowy. Mogą to być profesjonalne filmy dotyczące na przykład przebiegu procesu produkcyjnego czy wypowiedzi specjalistów na temat ściśle określonego zagadnienia. Pamiętajmy jednak, by poza zdjęciami czy filmami post zawierał zawsze również tekst, którym zachęcimy czytelnika do zapoznania się z naszą ofertą. Warto umieszczać w postach także hashtagi, jednak maksymalnie 1-3.

 

Sprawdź też, jak zrobić dobry profil prywatny na LinkedIn.

Zobacz także: