Czy warto założyć konto firmowe na Instagramie?

Czy warto założyć konto firmowe na Instagramie?

W artykule przeczytasz

Prowadząc swój biznes, warto wykorzystywać różne kanały, by móc docierać do nowych odbiorców, a tym samym zyskiwać klientów lub partnerów biznesowych. Obecnie trudno jest wyobrazić sobie już działania marketingowe, które byłyby przeprowadzane wyłącznie offline.  Media społecznościowe mają obecnie bardzo dużo moc. Dlatego odpowiednio prowadzone działania marketingowe na najpopularniejszych platformach są niezwykle istotnym czynnikiem, który należy uwzględnić, tworząc strategię działania firmy. Wśród platform, na których warto założyć konto biznesowe, bez wątpienia wymienia się Instagram. Czy warto założyć konto firmowe na Instagramie i na jakie korzyści można liczyć, posiadając profil na tej platformie? Podpowiadamy.

Czy w przypadku każdego biznesu warto założyć konto firmowe na Instagramie?

Instagram to platforma, z której każdego dnia korzysta miliony użytkowników na całym świecie. Bez wątpienia jest on jednym z najpopularniejszych serwisów, które każdego dnia, działającym za jego pośrednictwem firmom pozwala generować wysokie zyski. Ze względu na to, że wśród użytkowników tej platformy, najprawdopodobniej znajdują się również osoby, które byłyby zainteresowane ofertą naszej firmy, a więc mogą być odbiorcami naszych usług lub towarów, powinniśmy jak najszybciej założyć konto na Instagramie, aby móc do nich dotrzeć. 

Odpowiedź na pytanie pytanie: czy warto założyć konto firmowe na Instagramie, jest więc prosta. Oczywiście, że tak. Założenie profilu biznesowego w tym serwisie jest bezpłatne. Dlatego nic nie tracimy, a możemy jedynie zyskać. Zakładając konto na Instagramie, gwarantujemy sobie dodatkowy kanał komunikacji. Dlatego nawet jeżeli nasza firma ma już profile biznesowe na innych platformach, nie powinniśmy pomijać Instagrama. Dodatkowy kanał komunikacji zawsze zwiększa rozpoznawalność marki i pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy nie korzystają z pozostałych platform.

Konto profesjonalne na Instagramie – jakie daje możliwości?

Firmowe konto na Instagramie daje więcej możliwości niż profil prywatny. Pozwala nie tylko zwiększać rozpoznawalność marki poprzez dodawanie postów, rolek czy stories, które mogą dotrzeć do naszych nowych klientów, ale także ułatwia kontakt z niektórymi użytkownikami. Dodatkowo, widząc interakcje i przybywających followersów, możemy zobaczyć, czym interesują się nasi potencjalni klienci i jakie produkty lub usługi są przez nich najchętniej nabywane. Profil profesjonalny na Instagramie pozwala na generowanie płatnych kampanii Instagram Ads, dzięki którym możemy nie tylko za pomocą wyników organicznych, ale również skomplikowanych algorytmów tej platformy, można dotrzeć do nowych odbiorców. Jakie są największe korzyści, gwarantuje profil firmowy na Instagramie?

  • Dostęp do rozbudowanych statystyk – statystyki na Instagramie są dość szczegółowe, dzięki czemu możemy dowiedzieć się, do kogo docierają nasze posty, Instagram Stories, czy rolki, a więc kto najczęściej wybiera nasze produkty i co zachęca klientów do ich zakupu. Dodatkowo konto firmowe pozwala na wyszczególnienie niektórych informacji o użytkownikach, a nawet sprawdzenie, o jakich godzinach obserwuje się wzmożony ruch na konkretnym profilu. Poznanie statystyk pozwala nam lepiej opracować naszą komunikację na tym kanale biznesowym i dopasować ją do potrzeb naszych potencjalnych klientów, dzięki czemu nie tylko zwiększymy sprzedaż swoich produktów, ale także rozpoznawalność marki.
  • Instagram Ads – reklama na Instagramie dostępna jest tylko dla kont firmowych. Posiadanie profilu biznesowego pozwala nam na promowanie naszych postów, aby dotarły do jeszcze większego grona użytkowników tej platformy. Treści sponsorowane mogą pojawiać się nie tylko w aktualnościach, ale także na Instagram stories. Jeżeli odpowiednio zostaną dopasowane, wówczas reklama na Instagramie może przynieść zaskakujące efekty.
  • Szybki kontakt z klientami –  przedsiębiorcy, którzy korzystają z Instagrama, mogą na tej platformie umieścić swoje dane kontaktowe, takie jak: adres e-mail, numer telefonu, przyciski CTA kierujące do strony internetowej lub innych social mediówm a także wiele innych informacji. Podanie numeru telefonu i adresu e-mail a także odpowiadanie na wiadomości prywatne, a więc stały kontakt z odbiorcami pomoże nam sprzedać produkty już z poziomu aplikacji.

Instagram firmowy. Co zrobić żeby konto firmowe zyskało jak najwięcej followersów?

Instagram należy do najpopularniejszych kanałów na social mediach. Dlatego jeżeli chcemy zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów, powinniśmy rozpocząć swoją działalność również na tej platformie. Żeby konto na Instagramie zyskało jak najwięcej followersów, a więc zainteresowanych tym, co oferujemy, powinno być prowadzone w ciekawy sposób. Mając profil na Instagramie, powinniśmy wiedzieć, jakie elementy wpływają na zasięgi postów, Instagram Stories czy rolek. Nauczmy się używać odpowiednich hashtagów, stwórzmy harmonogram publikacji, aby były one spójne i regularnie publikujmy posty w swoich social mediach. Możemy również skontaktować się z influencerami, którzy mogliby promować nasze produkty lub usługi, a jednocześnie konto. Influencer marketing jest obecnie wykorzystywany niemal przez wszystkie największe światowe marki, ale także przez lokalne biznesy.

Konto twórcy czy firmowe – które wybrać?

Konto firmowe i twórcy różnią się między sobą. Które więc lepiej wybrać? Warto wiedzieć, że konto twórcy przeznaczone jest głównie dla osób publicznych czy producentów treści, a także artystów. Konto firmowe z kolei dedykowane jest lokalnym firmom, markom, sprzedawcą detalicznym, organizacjom czy dostawcom usług. Z tego powodu, jeżeli prowadzimy biznes, powinniśmy postawić na konto firmowe. Blogerzy czy influencerzy, którzy chcą rozwijać swoje działania i markę osobistą również mogą założyć konto firmowe.  Zarówno profil twórcy jak i konto firmowe pozwalają na udostępnienie informacji takich jak numer telefonu i adres e-mail, jednak tylko firmy mogą wskazać swoją lokalizację.

Jak prowadzić konto biznesowe na instagramie?

Instagram zaliczany jest do najpopularniejszych kanałów social media. Warto wiedzieć, że z Instagrama korzystają miliony osób. Dlatego zakładając tu konto, możemy dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, a także swojej nowej grupy odbiorców, a dzięki interakcjom z obserwującymi budować zaufanie do firmy i zwiększać świadomość marki. Prowadzenie Instagrama jednak wcale nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać. Warto dobrze przemyśleć swoją strategię i zastanowić się, co chcemy publikować na naszym profilu firmowym. 

Najlepiej, jeżeli połączymy w odpowiedni sposób różne treści, aby na naszym profilu znalazły się zarówno posty edukacyjne, jak i te związane z konkursami, warsztatami lub innymi wydarzeniami czy ciekawostkami z życia firmy, a także opisem produktów lub możliwościami zastosowania oferowanych przez nas towarów. Elementem, na który wiele marek stawia, jest współpraca z influencerami, którzy mogą zareklamować nasze towar, dodając na swoim Instagram Stories czy tablicy posty z lokowaniem produktu.

Prowadzenia Instagrama to jednak nie tylko współpraca z influencerami i dobór odpowiednich treści do postów czy montaż rolek bądź Instagram Stories w taki sposób, aby były jak najbardziej estetyczne i ciekawe, ale także interakcja z odbiorcami. Musimy więc odpowiadać na komentarze pod najnowszymi postami. Jeżeli jest ich zbyt dużo, warto je chociaż polubić. Powinniśmy także odpowiadać na wiadomości prywatne, a także organizować na przykład na Instagram Stories sesje Q&A, dzięki którym klienci będą mogli lepiej poznać naszą markę, a my będziemy mogli odpowiedzieć na ich pytania.

Ze względu na to, że prowadzenie Instagrama firmowego nie jest prostym zadaniem, jeżeli nie mamy doświadczenia w takich działaniach marketingowych, możemy powierzyć je profesjonalistom, a więc  firmom, które zajmują się prowadzeniem social mediów różnych marek, ale także freelancerom.

Jeżeli rozważasz prowadzenie social mediów dla Twojej marki, sprawdź też czy warto założyć konto firmowe na LinkedIn.

Zobacz także: