Karty coachingowe – dlaczego warto z nich korzystać?

W artykule przeczytasz

Coaching to świetny sposób na wspomaganie rozwoju osobistego. Dzisiaj jest on codziennością w wielu organizacjach, które fundują swoim pracownikom regularne spotkania z coachem. Dzięki nim można odkryć swoje naturalne umiejętności, które przekładają się na różne aspekty życia, takie jak np. praca. Istnieje wiele narzędzi coachingowych, które mogą przynieść bardzo pozytywne efekty. Trenerzy rozwoju osobistego chętnie korzystają m.in. z kart.

Narzędzia coachingowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Używanie narzędzi coachingowych jest bardzo istotnym elementem pracy każdego coacha. Takie narzędzia mogą nie tylko wspomagać procesy szkoleniowe, ale też pomóc ich uczestnikom w doprecyzowaniu własnych celów i szukaniu metod adekwatnych do ich osiągnięcia. Trenerzy mają do wyboru różne materiały i akcesoria, takie jak np. karty czy specjalne gry coachingowe. Karty są chętnie wybierane przede wszystkim dlatego, że można je wykorzystywać na różne sposoby. Większość z nich jest wielofunkcyjna tak, jak np. talia „Kolory Metafory”. To kilkadziesiąt kart przedstawiających różne fotografie, które nadają się do pracy indywidualnej lub zespołowej. Do kart najczęściej dołączone są również pytania i pojęcia, które ułatwiają pracę coacha. To idealne narzędzie, które sprawdzi się w trakcie wielu szkoleń i warsztatów.

Karty coachingowe – rodzaje

Istnieje wiele rodzajów kart coachingowych, z których większość jest uniwersalna. Talie mogą być używane nie tylko w sesjach coachingowych, ale także consultingowych. Każdy coach powinien sam dobrać karty do swoich klientów i dopasować je do ich potrzeb. Poniższa lista prezentuje tylko niektóre typy produktów, które są często wybierane przez trenerów.

  • Karty Archetypów Marki – to idealne narzędzie do budowy marki osobistej. Wielu trenerów używa tej talii także do coachingu kariery oraz w trakcie spotkań i warsztatów z zakresu rozwoju osobistego. Karty dobrze sprawdzają się również do brandingu produktów i usług oraz employer brandingu. Można je wykorzystać także przy storytellingu.
  • Karty dotyczące myślenia wizualnego – to bardzo specyficzna talia kart. Na odwrocie każdej z nich znajduje się słowo klucz, które może być dla uczestników inspiracją do tworzenia własnych rozwiązań w różnych kontekstach. W zestaw talii wchodzą karty symboli, akcji oraz emocji, a także puste egzemplarze służące do kreowania własnego języka wizualnego.
  • Karty Opowieści – to innowacyjne karty storytellingowe, które są chętnie wykorzystywane zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej. Karty mogą służyć m.in. do mapowania własnej kariery zawodowej lub ściezki rozwoju oraz do budowy marki osobistej. To także świetne narzędzie do prowadzenia coachingu przedsiębiorczości. Karty nadają się również do powieściopisarstwa i storytellingu marki lub produktu.

Otwarte karty – idealne narzędzie coachingowe dla firm

Karty coachingowe to narzędzie, które powinno znaleźć się w niemal każdej firmie. Dzięki nim można przeprowadzić wiele gier i zabaw wśród pracowników i znacznie poprawić ich komunikację. Do tego świetnie nadaje się talia „Otwarte Karty”, która może ułatwić pracę ludzi w wielu zespołach. Z kart warto skorzystać zwłaszcza w momencie, gdy do firmy dołączają nowe osoby. Prowadząc grę z użyciem kart można łatwo wdrożyć je do zespołu i zintegrować z pozostałymi pracownikami. „Otwarte Karty” mogą pomóc także w rozładowaniu konfliktów i podnieść efektywność pracy zespołu. Regularne zabawy z tą talią ułatwiają przepływ informacji i podnoszą kulturę organizacji.

Dowiedz się więcej na expriencecorner.com

Świat nieruchomości na wysokich obcasach: Jubileuszowe Forum Inwestorek 2024

Zobacz także: